maaikeinaussie.reismee.nl

Time flies!

Inmiddels alweer 2 maanden hier en ik moet zeggen de tijd vliegt..

Natuurlijk zijn er soms momentjes dat ik denk waarom wou ik dit ook alweer zo graag??? Als de kinderen weer eens super vervelend zijn of als er mis communicatie is tussen mij en mijn host parents.. En word het 24/7 Engels aanhoren en praten me soms ff te veel.. Toch blijft het grappig hoe je hier door iedereen begroet wordt met “G’day how are you?” zelfs in de supermarkt.

Inmiddels is de vakantie voorbij en gaan Gus en Maebh naar primary school en Nenagh 3 dagen per week naar “kinder”(garten). De eerste schooldag was in de ochtend best wel stressen omdat de kinderen nog niet gewend waren aan de nieuwe routine. Ze dragen hier school uniforms en dat is echt zo schattig ( zie bij mijn foto’s een foto van Maebh in haar school uniform.) gelukkig was Rose mijn host mum nog thuis de eerste weken in de ochtend om mij te helpen met de kids naar school brengen. Het gaat hier allemaal heel anders dan bij ons op de basisschool het is allemaal best wel strikt. De eerste schooldag moesten alle kinderen zich verzamelen op de binnenplaats en in een lijn staan per groep. En allemaal in koor 2 keer een gebed opzeggen en iedereen welkom heten in koor. Haha ik vond het erg grappig om te zien maar vond het wel wat ouderwets.. ben blij dat ik toen ik klein was niet in zo’n uniform naar school hoefde :p

Nu de kinderen naar school en kinder gaan betekend dat ook meer vrijetijd voor mij en hier moet ik nog erg aan wennen aangezien ik vaak geen auto tot mijn beschikking heb en soms voor lange tijd mee moet naar het restaurant moet (3uur) en daar is niet altijd veel te doen, Ja ik kan gaan wandelen en ik kan op het strand gaan zitten maar eigenlijk vindt ik het daar vaak te koud voor.. haha ik hoor jullie al zeggen te koud?? Jazeker ik zit namelijk in het vrijwel koudste stuk van australie in de zomer en ja als het hier 22 graden is heb ik het gewoon koud door de frisse wind die uit zee komt.

Maar als goed is gaat dat binnenkort veranderen als ik de kinderen zelf ga halen en brengen, dan kan ik mijn tijd anders opvullen omdat ik dan een auto tot mijn beschikking heb.

Vorige week ben ik naar Melbourne geweest met de trein is dat 4 uur, wat leuk is dat de trein deze maand gratis is. Dus ga ik volgende week weer! Ik had met Selina afgesproken en het was leuk om haar weer te spreken, ze nodigde mij uit om een keer naar haar in Duitsland te komen haha waarom niet lijkt me erg leuk!

Ik bleef twee dagen in Melbourne heerlijk ff zonder kids J. Heb over het algemeen alleen maar geshopt (haha wat een verrassing_) Ik had een appartementje gehuurd voor 1 nacht en dat was helemaal prima! Midden in het centrum en ik kon me makkelijk verplaatsen met de gratis trams daar. Verder heb ik nog de Queen Victoria Market bezocht maar dat vond ik niet heel erg bijzonder aangezien het bijna alleen maar souveniers waren en eten. Ook heb ik de City circle met de tram gedaan een gratis rondleiding door Melbourne. Super leuk en ik vindt stiekem natuurlijk Melbourne veel leuker als Warrnambool.. Ik zou de laatste trein van Melbourne terug nemen naar Warrnambool die om 7:12pm zou vertrekken maar ik snapte helemaal niks van die treinen en ik vragen “ja gewoon hier naar benden en dan de trein pakken..” wat bleek nou ik zat op het totaal verkeerde trein station… dat was wel ff stressen uiteindelijk heeft een aardige mevrouw mij geholpen en was ik op 5 minuten na op tijd in mijn trein.. eind goed al goed :P

Afgelopen donderdag had ik met een andere Duitse Au pair afgesproken bij het restaurant voor lunch, En zijn we gewandeld naar middle island. Was super leuk om weer een keer met iemand af te spreken en wat te doen buiten het huis op mijn dag vrij. Alleen woont zij helaas niet in Warrnambool maar in Cobden dat is wel een stukje hiervandaan niet heel ver maar goed. Toch anders dan dat die gene in Warrnambool woont. Wat ik ook jammer vindt dat ik nog steeds geen enkele Nederlander ben tegengekomen in Warrnambool ze zijn er wel in het restaurant maar natuurlijk net niet op het moment als ik er ben. Het lijkt me namelijk wel weer eens leuk om in mijn eigen taal te praten haha :P

Maar wie weet volgende week als ik naar de meeting voor Au pairs in Melbourne ga dat ik daar andere Nederlandse meiden leer kennen ( ik houdt jullie op de hoogte)

Verder heb ik super super leuk nieuws gekregen vanuit Nederland want het is officieel Mama, Papa en Elco komen 7 April aan in Melbourne!!! Can’t wait!!

Genieten doe ik nog zeker!

See yeaahh,

Cheers!!

Reacties

Reacties

Peter en carla

Hoi maaike,
Leuk verhaal, je beleefd mooie dingen en dat vergeet je nooit meer!
Je engels zal je snel goed leren zo als je bijna geen nederlanders tegen kom.
Geniet van deze mooie ervaring!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!