maaikeinaussie.reismee.nl

New beginnings!

“Every day is a new beginning

stay away from what

might have been

and look at what can be”

A new story from a new home…

but not from another family!

Wow wat een maand was dit…

Ik kan wel zeggen dat ik een bewogen maand achter de rug heb.

Zo veel gebeurd dat ik bijna niet weet waar ik moet beginnen maar ik ga het toch proberen :)

Allereerst over mijn 2 dagen in Melbourne en de Au pair meeting.

Deze keer verbleef ik in St.kilda iets buiten de CBD in weer een prima hotel. Ik ben daar naar St.Kilda beach geweest en had in de avond afgesproken met Selina bij The Queen Victoria Market waar Chinees new year werd gevierd. Super gezellig gehad daar maar we maakte het beide niet te laat omdat we allebei weer redelijk vroeg op moesten de volgende dag. Voor mij stond de volgende dag de Au pair meeting gepland om 10am. En natuurlijk was ik de weg weer eens kwijt en nam de verkeerde tram en was ik er uiteindelijk pas om 10:45. Gelukkig maakte dat niet heel veel uit en kon ik er zo bij aanschuiven. Maar ik had natuurlijk wel het voorstel rondje gemist waardoor ik nu niet wist waar iedereen vandaan kwam. Tijdens de meeting kregen we wat informatie maar dat wist ik eigenlijk allemaal al dus dat was niet heel erg belangrijk. Verder was het gewoon gezellig kletsen en nieuwe mensen leren kennen en je ervaringen te delen. Er was 1 ander meisje uit Nederland maar heb haar uiteindelijk niet gesproken (wist eerst ook niet eens dat ze uit Nederland kwam) Dus dat was wel een beetje jammer. Maar wel Andere leuke meiden en 1 jongen leren kennen uit Frankrijk Italie en Duitsland. Daar ben ik mee de stad in geweest lekker rondgelopen daar en naar de library geweest wow amazing hoe groot het daar binnen was en zo stil met al die mensen die daar zitten te studeren. Daarna ben ik nog met Veronika een Italiaanse Au pair naar Block arcade geweest om chocola te kopen voor haar host dad. Block arcade is een mooie doorgang waar je geweest moet zijn als je in Melbourne bent. Een super leuke dag gehad met de meiden en jongen. En ik heb nu eventueel een logeer adres als ik een keer in het weekend naar Melbourne kom als ik straks een keer een weekend vrij heb.

Terug in Warrnambool waren de laatste 2 weken op Dobson way aangekomen. Dat was dus nog even extra genieten met de kids van de rivier en ook ik zelf ben op mijn vrije dagen lekker gaan wandelen kleedje mee boekje mee en heb daar heerlijk een paar uur gezeten en van het uitzicht genoten. Ook was er nog familie over vanuit Ierland waar we mee uit eten zijn geweest. Maar van Iers-Engels versta ik echt bijna niks haha het is zo anders. De laatste week voor de verhuizing stond in het teken van inpakken. Dit gaat echter anders dan wij dat zouden doen haha. Alle spullen werden zo hup in een doos gegooid (op de breekbare spullen na dan) De ouders van Simon kwamen deze week over om te helpen met de verhuizing. Maar helaas brengen zij ook veel drukte met zich mee in het huis. Waardoor de sfeer in huis er niet beter op werd. En ik me een beetje te veel voelde en een zit in de weg om dat alles voor mij uit handen werd genomen. Ook was het vreemd dat ik tot op de dag dat we echt verhuisd waren nog steeds niet wist waar ik naar toe ging verhuizen. Maar ook dit blijkt hier gewoon normaal te zijn haha. Het nieuwe huis is iets knusser dan het andere huis en vindt het eigenlijk beter. Het is meer een familie huis. De dag daarna ging het helaas niet zo lekker en waren er problemen tussen mij en mijn host dad. Rose belde mij en had gehoord wat er was gebeurd en gaf mij de keuze of ze de Au pair organisatie moest bellen om te zeggen dat ik naar een ander gezin wilde en dan in Melbourne omdat zij ook wel een beetje snapte dat ik me soms hier best wel alleen voel. Op dat moment heb ik eigenlijk gelijk ja gezegd en ben ik die middag al in contact geweest met m’n organisatie en hebben ze mijn profiel weer opnieuw online gezet. Zodat gezinnen weer opnieuw op mij konden reageren. Maar natuurlijk voelde dat helemaal niet goed en was ik er super verdrietig over je hebt toch een band opgebouwd met de kinderen. En probeert alles goed te doen en als het dan allemaal tegen zit mis je thuis enorm.. Ik zou nog 2 weken moeten blijven en dan binnen 2 weken een nieuw gezin moeten vinden.. In die 2 weken zou ik gewoon weer mijn ding doen en deel uitmaken van de familie. Tot op een ochtend mijn host dad ineens tegen mij zij ik ben eigenlijk wel blij zoals het nu gaat en als je wilt kun je ook hier blijven de beslissing is aan jou. Ik had een dag om hierover na te denken en met advies van mama heb ik toch besloten na een goed gesprek met mijn host parents om hier te blijven. Dit omdat elk gezin wel iets heeft en ik het toch niet zo zag zitten om nog voor 3 maanden weer een hele nieuwe start te maken. Ook duurt het niet lang meer voor dat papa, mama en elco hier zijn! Inmiddels is de verhuis stress over en hebben alle spullen weer een plekje gekregen en ben ik weer gesetteld en heb ik dus toch mijn koffer weer uitgepakt in Warrnambool! Een nieuw begin in een nieuw huis maar niet bij een andere familie dus!

Smile

See ya!

p.s Mijn nieuwe adres is:

8 Mclntyre court

Warrnambool VIC 3280

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!