maaikeinaussie.reismee.nl

Enjoy every moment!

“we do not remember days

we remember moments”

De tijd gaat maar door en inmiddels zijn er alweer veelte veel dingen om te vertellen. Om te beginnen de school vakantie van de kinderen, Zij hadden namelijk 2 weken vakantie rond Pasen en dat betekende voor mij veel werken en lange dagen, maar wel heel gezellig! We hebben lekker geknutseld voor Pasen en zijn naar de bioscoop geweest naar de film Zootopia. Leuk is dat de kinderen hier ook echt geloven in de Easter Bunny en in de ochtend op 1e Paasdag lagen er dan ook overal paaseieren verstopt in huis en in de tuin. De Easter Bunny had mij ook niet overgeslagen gelukkig :) Toen ik terug kwam van uitgaan lagen er paaseieren en een haas op mijn nacht kastje super leuk! En ja na Pasen was het echt aftellen tot 7 April wanneer de clan eindelijk zou arriveren in Melbourne!

Op 7 April vertrok ik al vroeg met de eerste trein van 6am richting Melbourne zodat ik ook die hele dag nog in Melbourne kon benutten en alvast kon in checken in het hotel en de koelkast vullen natuurlijk :P Aangezien ik pas om 2pm kon in checken had ik nog tijd over om wat te doen dus ik besloot om op facebook te kijken of er toevallig niet nog iemand ook vrij had en die het leuk vond om samen de stad in te gaan. Ik vond al snel een meisje uit Denemarken waar ik de rest van de dag mee heb doorgebracht super gezellig gehad en ik had haar een beetje rond geleid door Melbourne kon ik alvast even oefenen voor dat papa, mama en Elco er waren haha. Aan het einde van de dag zijn we wat gaan eten in China Town, Waar ik later ook nog met Selina had afgesproken om de rest van de avond op te vullen want ik moest nog best lang wachten… voordat ze eindelijk zouden landen. Maar natuurlijk waren we veelte druk met kletsen dat ik bijna de tijd was vergeten. Ze waren al bijna geland en was nog steeds in de CBD en niet bij het vliegveld dus ik snel de bus gepakt richting het vliegveld en toen kreeg ik al een sms dat ze geland waren en in de rij stonden voor de douane. Gelukkig wist ik dat het dan nog wel even kon duren voor dat ze daar door heen waren. En was ik natuurlijk gewoon nog op tijd moest zelfs nog wachten.. Dat moment dat ze dan ineens voor je neus staan is een heel raar idee haha super leuk om ze weer te zien natuurlijk alleen wel gek dat ik nu ineens Nederlands kon praten dat was eigenlijk de eerste keer dat ik echt in het Nederlands praten met mensen hier in Australie natuurlijk wel via de telefoon maar dat is toch anders! Eenmaal aangekomen in het appartement hebben we nog even gezeten en zijn we daarna gaan slapen Om de volgende morgen Melbourne te verkennen. Elco had de volgende ochtend last van een jetlag maar is toch mee gegaan de stad in. Eerst hebben we de tram richting St.Kilda gepakt en zijn daar naar de pier en het strand gelopen vanaf de pier was er een prachtig uitzicht over de skyline van Melbourne.

Daarna hebben we wat rondgelopen in de stad en hebben we de City cirkel gedaan.

En uit gestapt bij Docklands en daar rond gekeken. De volgende dag zijn we gelijk naar het Skyedek gegaan het hoogste gebouw van Australie, Ik en Elco waren wel een beetje bang maar ondanks ons hoogtevrees zijn we toch mee gegaan naar boven. Het uitzicht vanaf daar was amazing! (zolang je niet naar beneden keek dan :P) Je kon er ook voor kiezen om in een uitschuivende glazen hoek te gaan (the edge) maar dat heeft alleen mijn vader gedaan. Haha wij durfde allemaal niet! Daarna zijn we nogmaals met de City Cirkel tram richting de Queen Victoria Market geweest daar wat rond gelopen en toen was het alweer snel tijd om terug te gaan richting het hotel want we hadden om 4 uur afgesproken met Elbert (een vriend van mijn vader) bij de auto verhuur. Maar er kwam maar geen taxi wij wacht en wachten geen taxi uiteindelijk waren we daar een uur later en toen bleek de auto verhuur al dicht te zijn. Gelukkig paste onze bagage allemaal in zijn auto en konden we toch richting zijn huis in Bundoora waar we 2 nachten zijn geweest. We zijn daar naar een dierenpark geweest waar ook een dierenziekenhuis bij was en alle dieren die je daar kon zien zijn daar binnen gebracht omdat ze bijvoorbeeld een gebroken poot hadden. Je kon daar ook kangaroes aaien en je kon heel dichtbij de dieren komen.

Na de 2 nachten in Bundoora startte wij echt onze roadtrip met The Great Ocean Road, We hadden gelukkig mooi weer! Wauwwii wat een mooie route is dat langs de kust al die mooie bayen die we tegen kwamen. We hadden een overnachting in Apollo bay en de volgende ochtend zijn we weer verder gereden naar het rainforest gedeelte. Weer iets compleet anders hele andere natuur super mooi we deden daar een boomtoppen wandeling zodat je kon kijken vanaf de boomtoppen. Onderweg hebben we heel veel koala’s in de bomen gespot en ook kangaroes gezien. Door gereden en toen kwamen we bij het meest toeristische stukje van de Great Ocean Road aan The 12 Apostels,

waar wij helaas regen hadden. Maar daardoor was het niet minder mooi gelukkig.

Toen door gereden naar Warrnambool spannend.. want we gingen overnachten bij mijn Gastgezin voor 2 nachten. We waren wat laat dus zijn we eerst nog uit eten geweest bij de pizzeria in Warnnambool en daarna dan eindelijk richting huis gereden. Toen ik aankwam waren de kinderen natuurlijk nog steeds wakker want die waren super nieuwsgierig en hadden mij toch wel erg gemist. Nenagh nam gelijk het woord en heeft die avond aan 1stuk door gepraat haha hele verhalen had ze te vertellen tegen mijn ouders en Elco super grappig! De volgende ochtend waren we uitgenodigd voor ontbijt in het restaurant daarna heb ze middle island laten zien en zijn we richting port fairy gereden waar Simon Rose en Nenagh later ook naar toe kwamen om even snel de mooie punten van port fairy te laten zien. Daarna ben ik zelf nog met Papa,Mama en Elco naar Tower hill geweest (een wild life park) hier hebben we zo’ n beetje alle wandelingen gedaan die er waren en ook weer veel wild life gespot zoals Emus,Wallibies Kangaroos en natuurlijk koala’s en verschillende soorten mooie vogels. Die avond hadden we een gezellige echte aussie BBQ bij mijn gast familie en hadden we ondanks het niet goed beheersen van de Engelse taal toch een super gezellige avond!

De volgende dag weer ontbijt bij het restaurant en nog even langs het oude huis gereden waar ik eerst woonde en daarna richting de Oma van de kinderen waar ik ook wel regelmatig kom. Zij wilde heel graag mijn ouders en broertje ontmoeten dus zo gezegd zo gedaan! Ze kwam gelijk aan met een heel bord vol met eten haha niemand had echt honger aangezien we net ons onbijt achter de kiezen hadden :P en gekletst en toen terug richting het restaurant om afscheid te nemen van Simon en Rose en wij vertrokken richting de Grampians (Halls Gap) We sliepen daar in een motel met een prachtig uitzicht over de vallei waar we herten, kangaroes en heel veel cakatoos zagen en de kookabaru lachte ons tegemoet. De volgende ochtend werden we wakker met een cakatoo voor de deur een hele aparte ervaring! We hebben verschillende wandelingen gemaakt en genoten van de prachtige flora and fauna daar. I love de Grampians het is tot nu toe echt mijn favoriete plaats!

Na de Grampians hadden we weer een lange autorit voor de boeg richting Mount Gambier waar we gingen overnachten. De volgende ochtend zijn we naar de belangrijkste toeristische attractie de blue lake geweest en nog wat rond gereden. Waarna we vervolgens richting Robe zijn gereden. Onderweg zijn we nog gestopt bij druip grotten waar op dat moment geen enkele andere toerist was dus dat was een mooie ervaring om helemaal alleen in die grotten te zijn.

In Robe hadden we ook weer een overnachting en zijn we de volgende ochtend nog wat mooi bayen gaan bekijken en vervolgens richting Yankalilla gereden waar we sliepen bij een wijnboer in een mooi appartement en hebben we onze eigen BBQ georganiseerd. We zijn vroeg gaan slapen want de volgende ochtend moesten we al vroeg richting de veerboot om richting kangaroo island te vertrekken. Toen we aankwamen op Kangaroo island was het echt prachtig weer en besloten we een Ocean safari te doen. Omdat het zo’n prachtige dag was zijden ze al dat we veel kans hadden om dolfijnen te zien en jawel hoor gelijk in het begin zagen we al een hele groep dolfijnen die heel dicht naar de boot kwamen en onder de boot door zwommen geweldig en wat een mooie beesten zijn dat toch! Verder hebben we ook nog zeeleeuwen gezien. De man zij wel als we geluk hebben zijn de dolfijnen er op de terug weg ook nog en jawel hoor ze waren er nog steeds deze keer kwamen ze nog dichterbij en sprongen er 2 meisje het water in om met ze te zwemmen helaas zwommen de dolfijnen toen weg. Elco wilde eerst ook nog in het water springen maar omdat ze weg zwommen deed hij het toch maar niet het was wel een mooie kans geweest. verder hebben we rond getourd over het eiland en gewandeld in het natuurpark. En dan was het alweer tijd voor de laatste bestemming Adelaide waar we de laatste twee nachten verbleven. De stad verkend en verder lekker rustig aan gedaan. De volgende ochtend vertrokken richting het vliegveld waar ik dan alweer afscheid moest nemen van papa ,mama en Elco.. Jeetje wat is die tijd samen snel voorbij gevlogen en het was ook wel weer even moeilijk om afscheid te nemen (haha mijn favoriete onderdeel). Hun vlogen naar Cairns in de ochtend en mijn vlucht naar Melbourne ging pas om half 5 smiddag’s dus al die tijd moest ik ook nog wachten op het vliegveld gelukkig was het prachtig weer dus heb ik lekker buiten gezeten en nog even rond gekeken in de IKEA die daar vlakbij zat. Eenmaal in weer in Melbourne aangekomen had ik nog steeds geen slaap plaats voor die nacht dus toch maar besloten om dan maar voor het eerst in een hostel te gaan slapen ik had een bed in een kamer met 3 andere meiden geboekt. En was erg nieuwsgierig hoe het zou zijn met vreemde in een kamer slapen. Ik was er eerst alleen heel even om mijn backpack te droppen en ben daarna met Selina uit geweest in de stad. Daarna aangekomen in het Hostel ik opende de deur van de kamer en deed het licht aan en 2 meiden begonnen gelijk te zeuren dat ik op moest schieten en het licht uit moest doen ( het was nog maar 10pm dus niet eens extreem laat) beetje jammer. Anyway het was maar voor 1 nacht gelukkig de volgende middag pakte ik de trein terug richting Warrnambool en miste ik helaas mijn overstap door dat ik niet had meegekregen dat er geen trein reed maar een bus.. Dat werd dus wachten van 5 tot 8 uur voor de volgende trein weer kwam… Toen ik thuis aankwam sliep iedereen al. En de volgende morgen was ook iedereen weg dus had ik nog even een rustig dagje voor mijzelf. Smiddag’s kwamen de kinderen thuis die mij vreselijk gemist hadden. Nu is het normale Au pair leven weer begonnen en is er alweer bijna een week voorbij. Ongelofelijk hoe snel die tijd vliegt!!

Daarom blijf ik genieten van elk moment!

Als je dit hele verhaal gelezen hebt zou ik zeggen well done!

Cheers!

Laughing

Reacties

Reacties

Denise van Velthoven

Hey Maaike,WoW wat a story,geweldige tijd heb je daar al gehad en geweldig dat je ouders en Elco er waren.
Wat zul je veel ervaringen en mooie maar vast ook minder mooie momenten hebben en hebben gehad.
Als ik zo de foto's zie denk ik,wat doe ik nog in dit platte en koude,saaie Nederland.
Het is nu dond.28 April half vier in de middag en wel 5,6 graden pfff,en veel wind,hagel en regen buien.
Weet even niet meer wanneer Sabrina naar je toe gaat,zal het haar vragen op opa,s verjaardag zaterdag.

Nou meis geniet,leef en beleef.
Liefs Denise

Anneke Meendering

bedankt voor weer zo prachtig verslag en niet te vergeten al die mooie foto's die al langs zijn gekomen !!!

lieve groetjes Anneke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!