maaikeinaussie.reismee.nl

New adventures

“ say yes to new adventures”

G’day everyone

Het moment waarop ik gisteren een e-mail ontving van smart au pairs,

Met daarin de mededeling dat mijn au pair avontuur per 10 juni is afgelopen besefte ik me pas dat het nu toch echt bijna ten einde komt. Alleen heb ik besloten om tot 30 juni te blijven aangezien 30 juni Sabrina in Melbourne is! Dat wil zeggen dat ik nog precies 5 weken heb waarvan ik er al 2 vrij heb.

New adventures?

Ja zeker ik vlieg namelijk volgende week vrijdag naar Thailand!

Aangezien de familie 2 weken weg is waarvan 1 week richting de ouders van Simon en die andere week op vakantie gaan naar Fiji. Heb ik besloten om 12 dagen Thailand te boeken even lekker het zonnetje opzoeken aangezien het hier echt al koud aan het worden is. En natuurlijk een deel ontdekken van een totaal ander land!

Eerst wilde ik met een groep gaan maar ik heb er toch voor gekozen om alleen te gaan.

Even helemaal niks moeten en alleen maar genieten, Ik heb er heel erg veel zin in!!

Ook ben ik nu begonnen met vrijwilligers werk op mijn vrije dagen op de school van Gus en Maebh. Ik help nu elke dinsdag en soms ook woensdag tijdens de Performing arts lessen. Dat is zowel drama, muziek en knutselen. We zijn nu bezig met een project om verschillende soorten poppen te maken, handpoppen, sok poppen en stokpoppen, waar ze vervolgens een verhaal mee gaan na spelen. Ik help de kinderen met het decoreren van de poppen en het klaar maken van de materialen, ook heb ik de achtergrond decore platen geschilderd. Ik heb het er erg naar m’n zin en de kinderen vinden het ook super interessant dat ik er ben en vragen steeds aan mij “hoe zeg je dit in het Nederlands en dat???” Super leuk. Ook mag ik elke keer in het Nederlands goedemorgen en goedemiddag zeggen zodat ze dat leren. Wat alleen wel lastig voor ze is aangezien ze de g uitspreken als een k haha.

Warrnambool May horse races

Ik heb mijn eerste ervaring met de typisch Australian horse races mee gemaakt.

Ik ging samen met Simon er heen en iedereen gaat daar eigenlijk dressed up naar toe dus met hakken en een netjes jurkje. Een leuke ervaring om een keer mee te maken. Ik had ook geld ingezet op een paard en de mijne was nog als 2e geeindigd ook. Er werd vooral ook veel gedronken ik had m’n can Apple cider nog niet leeg of de volgende werd alweer in m’n handen gedrukt. Al met al een gezellige dag gehad bij de races!

Little moments

Die kleine momentjes dat je toch even smelt als je ‘s morgens opstaat en maebh’s kamer binnenkomt en je verwelkomt wordt met een dikke knuffel en ze zegt “Goodmorning my favourite person!” en dat Nenagh niet wil gaan slapen zonder een kiss goodnight van mij.

En dat je de auto uitstapt om even de stad in te gaan en dat maebh uit het raam roept thank you Maaike for looking after us all the time!!

Dat zijn die momentjes waarop je een glimlach krijgt op je gezicht!

Nog 5 weken

Zoals ik al zij het aftellen is begonnen en nog precies 5 weken en dan is Sabrina in Melbourne, sluit ik mijn Au pair avontuur in Warrnambool af, en start er weer een nieuw avontuur door rond te gaan reizen door Australie!

Allemaal dingen waar ik naar uit kijk!

Maar eerst ga ik vanaf volgende week heel erg genieten van mijn vakantie in Thailand!

Als ik terug ben laat ik jullie weten hoe het was.

See ya!

Reacties

Reacties

denise1@quicknet.nl

Nou Maaike,je bent dus erg geliefd bij de kids en ook op school,enorm leuk dat je dat doet hoor.
Enorm veel plezier in Thailand,Bo gaat daar op 8 juni heen,dus lopen jullie elkaar net mis.
Wees voorzichtig met eten en mannen daar,let goed op jezelf,je bent voor hun toch die rijke buitenlandse mooie vrouw.
Nou meis,geniet maar lekker.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!