maaikeinaussie.reismee.nl

Sa wad dee kha Thailand!

Daar ben ik weer

Laughing
, inmiddels alweer een tijdje terug van m’n 12 dagen Thailand.

Op 27 mei vertrok ik vanaf Melbourne richting Phuket een 9 uur durende vlucht. Eenmaal in het vliegtuig aangekomen begon het al niet zo goed de stoel die ik had gekregen was precies in het midden van een stel (een beetje asociaal Australisch stel) Die man begon gelijk al te schelden en boos te doen toen ik daar ging zitten. Dus echt lekker voelde ik me er al niet bij. Dus ik m’n charmes in de strijd gegooid en gezegd dat ik maar alleen reisde en of het echt niet mogelijk was om ergens anders te mogen zitten. Eerst zeiden ze nee maar even later kreeg ik een rij met 3 stoelen voor mij alleen aangewezen haha super chill. Na het opstijgen kwam er nog wel iemand zitten op de gangpad stoel maar ik had nog steeds lekker de ruimte dus vond dat geen probleem.

De vlucht is verder goed verlopen en toen ik aankwam werd ik al opgewacht door mijn transport naar het hotel. Toen ik aankwam bij het hotel bleek die zelfde jongen die naast mij kwam zitten in het vliegtuig ook in hetzelfde hotel als mij te zitten. Wel toevallig hij vroeg me gelijk mee uit eten maar ik sloeg het aanbod af aangezien ik op dat moment totaal geen honger had. Ik heb nog wat dingen geregeld en ben daarna gaan slapen. De volgende ochtend toen ik wakker werd plensde het letterlijk van de lucht. Niet helemaal waar ik op gehoopt had maar iedereen die ik gesproken had die er al waren geweest rond deze tijd zijden dat het hooguit 1 a 2 uur regende en dat daarna de zon weer zou schijnen dus met goede moet ging ik naar het ontbijt en hoopte dat het vanzelf weer droog zou gaan worden. Dit bleek echter niet het geval helaas, Ik heb de eerste paar dagen dan ook niet echt kunnen genieten van het mooie weer. Dus regen poncho aan en toch maar op pad gegaan om Patong een beetje te verkennen. De tweede dag liep ik een kant op vanuit het Resort richting Bangla road. Toen ik daar aan kwam werd ik echt van alle kante aangesproken door irritante mensen op straat die mensen binnen moeten halen voor hun Night club/Tailor shops/En natuurlijk de wel bekende “ping pong shows”. Het was allemaal heel erg overweldigend op dat moment. Ik leerde daar een local kennen die vlakbij het resort werkte waar ik die avond nog een drankje mee heb gedaan en hij heeft me een rondleiding door Patong gegeven. We kwamen op een gegeven moment bij een barretje met allemaal local’s heel primitief en de ratten liepen letterlijk over straat. Ook het toilet bezoekje daar zou ik nooit meer vergeten haha. Wel leuk om mee te maken een hele andere cultuur.

De rest van de dagen heb ik lekker rustig aan gedaan en wat dag tochten ingepland, Ik ben naar een olifanten Safari geweest maar ik had wel een beetje m’n twijfels over de omstandigheden van de olifanten daar aangezien we niet te zien kregen waar ze leefden. Toch werd deze wel aanbevolen als een van de betere in Phuket. Verder knapte het weer toch nog op en heb ik ook nog een paar dagen lekker aan het zwembad kunnen liggen.

Ook heb ik nog een tour door Phuket gedaan met de mooie uitzichtpunten en de stad Phuket zelf. Verder ben ik lekker uit eten geweest bijna elke avond wel Thai food gegeten voor nog geen 4 euro met drinken erbij super cheap dus!

En een keer dat ik terug liep van het restaurant werd ik aangesproken door een jongen, hey ben je alleen hier? Waar kom je vandaan Australie zeker je praat als een aussie, wat een compliment hij kwam namelijk zelf uit Sidney. Waarop ik antwoorde nee ik kom uit Nederland maar ik woon al bijna een half jaar in Australie en ik ben inderdaad alleen hier. Hij was samen met een vriend daar en ze vroegen of ik het leuk vond om die avond met hun mee uit te gaan. Toen we terug liepen naar het hotel kwamen we langs zo’n excursie kraampje waar je excursies kon boeken en hun hadden het plan om de dag erna naar phi phi island te gaan. Maar ik zij dat kun je beter niet doen want ze voorspellen slecht weer. Uiteindelijk hebben ze dat dus niet geboekt maar ze wilde wel graag wat doen die dag en wilde eigenlijk dat ik mee ging.

Toen kwamen ze op het idee om een zipline parcours te doen door de boomtoppen in de jungle waar ik op dat moment niet echt bepaald om stond te springen haha ik met m’n hoogte vrees maar uiteindelijk hebben ze me toch overgehaald om mee te gaan. En ik moet zeggen de eerste keer was ik heel erg bang. Maar daarna had ik eigenlijk gelijk al mijn angst overwonnen en heb er echt van genoten!

De mooiste tour had ik voor het laatst bewaard en dat was James Bond island. Ik ging er heen per speedboat en tijdens die tour ging je ook nog naar andere strandjes en met een kano door de caves heen geweldig was het! Mijn eerste indruk van Thailand was vooral chaotisch en dan niet alleen het verkeer maar het was overal echt druk. Nu zat ik in een heel toeristisch gebied met veel mensen die er alleen maar komen op zich vol te zuipen. Dus kan ik niet echt verder een oordeel er over geven. Toch weet ik wel zeker dat ik nog heel graag een keer terug wil om echt te gaan backpacken door Thailand aangezien het zo veilig aanvoelt en de mensen ontzettend vriendelijk zijn en het een prachtig land is! En oja het voordeel van alleen reizen ook de terug weg had ik weer een hele rij stoelen voor mij alleen zodat ik heerlijk languit heb geslapen in het vliegtuig

Tongue Out

Terug in Warrnambool aangekomen waren er toch een paar dingen in mijn planning gewijzigd doordat ik de familie eerder zou verlaten dan gepland. Dus ben ik gelijk alweer begonnen met het inpakken van m’n koffer. 2 dagen later kwam mijn host family terug van vakantie. En ik had gepland om die woensdag de familie te verlaten. Ik ben die dinsdag nog voor de laatste keer naar school geweest om te helpen en de kids hadden een kaart voor me gemaakt en daar allemaal hun naam in geschreven super leuk en lief van ze! Ook ik had alvast op school mijn afscheid cadeau voor de kids gemaakt. Ik had een canvas doek gekocht en daar een collage met allemaal foto’s van de afgelopen 6 maanden die ik met de kids had doorgebracht. Op de ochtend voor dat ik vertrok had ik dat gegeven en ze vonden het gelukkig super leuk! Om 1pm heeft Rose mij met Nenagh naar de trein gebracht richting Melbourne want ik verblijf nu alweer bijna 2 weken in Glenroy een Suburb van Melbourne bij de zus van een collega van m’n vader. Dus kan ik gewoon weer Nederlands praten hier. Ook voelde het alsof ik weer terug in Nederland was door al het Nederlandse broodbeleg en eten hier :P. Toch heb ik hier nog kinderen om me heen aangezien de kleinkinderen hier regelmatig over de vloer komen. Ik werd gelijk al gevraagd of ik haren wilde vlechten, Heb een nieuw spelletje geleerd en ben mee geweest naar de film Finding Dory. Verder zit ik nu lekker dichtbij de city en heb ik al veel uitstapjes gedaan “alleen” maar ook veel met andere Au pairs zoals uit voor lunch, De Queen Victoria Winter Night Market, en de Hot springs in Mornington Peninsula. Meiden en jongens uit veel verschillende landen leren kennen. Genieten dus van een toch wel koud en echt winters Melbourne!

Nog 2 dagen en dan is Sabrina hier!

kan niet wachten om te gaan reizen en heb er super veel zin in.

Tot snel

Xx

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!