maaikeinaussie.reismee.nl

Cairns tot home sweet home

Eenmaal in Cairns aangekomen zijn we gelijk richting het hostel gegaan om de volgende ochtend onze campervan op te halen waar we onze volgende road trip richting Gold Coast zijn begonnen. We begonnen dus in Cairns daar hebben we de stad bekeken en de Lagoon om vervolgens in de middag richting Port Douglas te rijden waar we opzoek gingen naar een camping. Alleen bleek dit nog een hele opgave te zijn aangezien bijna alle campings al vol waren. Maar uiteindelijk toch een camping gevonden waar we 3 nachten hebben gestaan. De eerste dag zijn we naar Mosman Gorge geweest waar we een wandeling door het regenwoud hebben gemaakt met prachtige uitzichten over de Gorge, en kwamen we ook verschillende aparte vogels tegen. De tweede dag was weer een hoogte punt van onze reis het snorkelen bij het Great barrier reef. S’morgens vertrokken we naar de haven om vervolgens de boot op te gaan. Van te voren was er wel gewaarschuwd dat de zee heel wild was en hadden we ons daar op voorbereid door pilletjes tegen zeeziekte in te nemen. Helaas had dat bij mij helemaal niet gewerkt en werd ik dan ook heel erg zeeziek. Dat maakte de heenreis dan ook niet zo prettig voor mij en was ik blij dat we dan eindelijk bij de eerste stop aankwamen. En ik toch moet verzamelde om te gaan snorkelen. Gelukkig voelde ik me beter in het water en heb ik toch nog hele mooie vissen en het reef gezien. We stopte op 3 verschillende plaatsen waar we dus verschillende delen van de prachtige onderwater wereld hebben gezien! De 3e dag zijn we naar de krokodillen farm geweest waar ook een klein dierenpark bij was met dieren uit Australië. En verschillende shows die je kon kijken zoals een snake show en een croccodile attack show. En hebben we de farm gezien wat er wel een beetje zielig uit zag zoveel krokodillen in een klein hokje alleen maar voor het vlees en leer. Ook hebben we daar geknuffeld met een koala! Vanuit port Douglas zijn we richting Mission beach gereden om te overnachten en de volgende dag Mission beach te bekijken en een mooie wandeling door een regenwoud gemaakt. Vanuit Mission beach zijn we richting Townsville gereden en vanaf daar hebben we de veerboot richting Magnetic island genomen. Toen we op Magnetic island aankwamen hebben we eerst even lekker op het strand gelegen en gekeken wat er allemaal te zien en te doen was op het eiland. Savonds hebben we de forts walk gedaan dit was een wandeling langs allemaal forten uit de oorlog waar je ook koala’s in het wilt kon spotten. We waren een tijdje aan het lopen tot dat een voorbijganger zij er zit over ongeveer 10 meter een koala in de boom en jawel hoor wij hadden met een beetje hulp de eerste koala gespot. Toen we verder liepen en bijna bij het uitzicht punt aankwamen zagen we ineens een baby koala in de boom zonder moeder echt super schattig we hebben daar dan ook een tijd gestaan om prachtige foto’s te maken! Op het moment dat we weg liepen ging de kleine koala ineens naar beneden klimmen en bungelde aan een dun eucalyptus takje. Wij maakte ons toch wel wat zorgen dus maar weer omgekeerd en we zijn er weer een tijdje bij gaan staan het zag er naar uit dat hij elk moment uit de boom zou vallen. Dus hadden we voor de zekerheid Sabrina’s hoed er onder zodat hij niet hard viel. Gelukkig na een tijdje stuntelen klom hij toch weer om hoog. Wel een hele aparte ervaring om een baby koala te spotten in het wild zonder moeder erbij dat komt niet veel voor! Aangezien we het wel erg naar ons zin hadden op Magnetic island hadden we ervoor gekozen om 2 nachten te blijven in plaats van 1 dus hadden we nog meer tijd om andere dingen te bekijken. We hebben nog een andere wandeling gedaan en gesnorkeld je kon daar namelijk zelf heel mooi snorkelen. Wel heel anders als het Great barrier reef maar ook daar heb ik mooie vissen kunnen zien en zelfs een reef haai (die zijn gelukkig niet gevaarlijk). Vanuit Magnetic island zijn we met de veerboot terug gegaan en weer verder gereden richting Airlie beach vanuit Airlie Beach gingen we de volgende dag de Withsundays tour doen met de boot ride to paradise. We gingen met een speedboot richting het paradise waar we de komende 2 nachten zouden verblijven. Een prachtig resort met alles er op en er aan het was echt een paradijs! Vanuit hier gingen we met de boot naar the Withsundays en het wel bekende Whitehaven beach prachtig blauw water en spierwit zand. Ook hebben we daar met schildpadden en platvissen gezwommen. Op het resort hadden we veel tijd voor ons zelf dus tijd om lekker te relaxen in een warm bad midden in de natuur en genieten bij het zwembad met een geweldig uitzicht! De volgende dag hebben we nog gesnorkeld weer heel anders maar zeker niet minder mooi. Je zwom hier letterlijk tussen de scholen vissen en in combinatie met een prachtig koraal was dat zeker geen straf! Toen we op de terug weg waren naar het resort zagen we ook nog een walvis mama met z’n kalf best dichtbij wauw dat was echt zo gaaf! Ride to paradise kwam alweer tot een eind stiekem hadden wij hier nog wel een week of 2 willen blijven maar helaas. Die middag zijn we na een lunch en een snelle douche in het Hostel van Manon een nederlands meisje die we tijdens de tour hadden leren kennen richting Rockhampton gereden. Daar hebben we een overnachting gedaan op een gratis camping om de volgende ochtend gelijk weer verder te rijden richting Rainbow Beach. In de avond kwamen we aan op de camping wat midden in het bos was we hebben eten gekookt en zijn gaan slapen. De volgende dag hadden we een meeting voor de fraser island tour waarna we ook met onze camper de tweede nacht op de parkeerplaats van het hostel mochten kamperen. Dit was een tour naar het grootste zand eiland van de wereld waar we die dag erna naar toe zouden gaan voor 2 nachten en 3 dagen. Tijdens de meeting kwamen we nog 2 andere meiden tegen van de Withsundays tour dus dat was wel leuk. Helaas zaten we niet bij elkaar in de zelfde 4x4 auto. We gingen namelijk met 4x4 auto’s het eiland op waar je als je een rijbewijs en 21 of ouder was ook zelf in mocht rijden. Eerst gingen we met de pond over naar het eiland waar we onder weg een groep dolfijnen zagen zwemmen bij de boot. Toen begon het met kilometers rijden over het strand tot we de eerste stop hadden voor lunch. Na de lunch zijn we het regenwoud in gegaan en naar Lake Mckenzie gereden een prachtig blauw meer met ook weer spier wit zand! Toen was het tijd om richting het kamp te rijden waar we 2 nachten zouden slapen in tentjes zonder matje en allemaal best wel primitief (echt kamperen dus) maar goed het was maar voor 2 nachten haha. Op het kamp aangekomen gingen we eten koken met je groepje en hadden we in de avond een kampvuur waar we gezellig om heen zaten met ze allen. Na op zich een redelijke nacht te hebben gehad verzamelde we ons de volgende ochtend weer voor het ontbijt en na het ontbijt gingen we weer rijden. Aangezien ik en Sabrina de enigste waren die bijna niks gedronken hadden en dus ook geen last hadden van een kater. Werd er gelijk gevraagd of ik zou kunnen rijden vandaag want Sabrina mocht niet. Dus ik achter het stuur haha dat was vreemd met links schakelen dat ging helemaal niet en omdat ik aldoor een automaat gewend was moest het schakelen sowieso weer wennen. Dus de gene die naast mij zat deed het schakelen voor mij en ik hoefde dus alleen maar gas te geven en te sturen alleen dat was al een hele opgave in dat losse zand maar wel een leuk ervaring om mee te maken! We hebben nog meer bezienswaardigheden op het eiland gedaan zoals een uitzichtpunt waar je vanaf in de verte walvissen omhoog zag springen. En zijn we met een klein vliegtuigje over het eiland gevlogen en toen zagen we vanuit de lucht ook een opspringende walvis en een witte haai echt super! Ook kon je vanuit de lucht heel goed zien hoe groot het eiland wel niet was. En toen was het alweer tijd om terug naar het vaste land te gaan. Waarna wij bij terugkomst gelijk alweer door gingen richting Brisbane waar we op een stads camping stonden voor 2 nachtjes. De volgende ochtend zijn we Brisbane ingegaan een hele leuke en gezellige stad en ook zeker eentje die tot mijn favoriete steden van Aussie behoort! Helaas hadden we maar 1 dag om echt te benutten in Brisbane omdat we de volgende dag hadden besloten te gaan paardrijden net iets buiten Brisbane op een heeeel groot landgoed gingen we samen met een begeleider met z’n drieën dus op stap. Het was een geweldige rit met prachtige uitzichtpunten dat je de oceaan kon zien. Na het paardrijden was het alweer tijd om richting onze laatste bestemming Gold Coast te rijden waar we die dag de camper moesten inleveren. Na de campervan ingeleverd te hebben hadden we een taxi naar het hostel vlakbij het vliegveld genomen want de volgende ochtend vlogen we alweer vroeg richting Sydney. Eenmaal in Sydney aangekomen mochten wij ons hostel nog niet in dus dat werd nog wachten. Toen we bij het hostel aankwamen bleken we ook nog eens niet bij elkaar op de kamer te slapen en was het zo vreselijk slecht en oud allemaal dat we eigenlijk zoiets hadden gelijk weer omkeren. Toch maar besloten om het te proberen. Maar we bleken ook nog best wel een eindje vanaf de city te zitten. En de nacht was echt dramatisch dat we toch maar besloten om de volgende ochtend te kijken of we niet iets beters konden boeken. Toen zijn we maar in het zelfde hotel gegaan waar m’n ouders en Elco ook hadden geslapen en gelukkig mochten we gelijk al inchecken dus lekker gedoucht daar en de stad ingegaan!. Toch nog een beetje kunnen genieten van wat Sydney te bieden had want zoveel tijd hadden we helaas niet meer. We zijn eerst richting Darling harbour gelopen en vanuit daar richting de winkels en toen richting de welbekende harbour bridge en het opera house. Het plan was eigenlijk om die avond nog ergens te gaan stappen in Sydney maar we waren beiden zo moe dat we dat toch maar niet hadden gedaan. De volgende ochtend hadden we een trip naar de Bluemountains gepland. Daar hebben we korte wandeling gedaan naar de uitzicht punten en de waterval en vervolgens zijn we in een treintje gestapt met de steilste spoorweg van de wereld hier kwam je bij een uitzicht punt waar je ook de three sisters kon zien, De three sisters zijn drie stenen waar je een gezicht in kunt zien in combinatie met de prachtige blauwe waas van de eucalyptus bomen over het landschap is het een prachtig gezicht. Toen was het voor ons alweer tijd op terug te gaan naar Sydney want we vlogen in de avond alweer richting Melbourne. Dat voelde wel weer een beetje als thuis komen al hoewel ik wel wist dat dit ook betekende dat ik nu toch echt bijna Australie moest gaan verlaten… Maar goed zover was het nog niet we verbleven eerst nog 1 nacht bij Mevrouw Groen om de volgende dag eerst te beginnen met het inpakken van al mijn spullen en daarna nog een dagje Melbourne te doen. Ook stond deze dag in het teken van het opzeggen van mijn bankrekening ook wel een beetje een raar idee. En ik wilde eigenlijk helemaal niet naar huis het idee dat ik die avond in het vliegtuig zou zitten richting Dubai kon ik maar niet aan wennen. We hebben onze dag afgesloten bij het skydeck weer een prachtig uitzicht over Melbourne want het was die dag gelukkig prachtig weer! Vervolgens de trein terug gepakt naar Glenroy in de trein kwamen Rose en de kids nog even op facetime om mij een fijne vlucht te wensen super leuk van ze en stiekem was ik wel blij dat ze niet naar Melbourne waren gekomen om afscheid te komen nemen aangezien dat het allemaal niet echt makkelijker voor mij had gemaakt! en vanuit daar was het dan tijd om richting het vliegveld te gaan. Niet dat ik daar nou zo veel zin in had haha maar goed het moest maar. Gelukkig zaten ik en Sabrina wel naast elkaar in het vliegtuig en vond ik de vlucht alles meevallen. In Dubai aangekomen was het wel even omschakelen het was daar namelijk op dat moment al 45 graden en de zon was nog niet eens op toen we eindelijk een taxi hadden naar het hotel. Hebben we eerst even lekker gedouchte en daarna zijn we naar het ontbijt gegaan lekker gegeten en toen ons dag plan gemaakt. Eerst hadden we een city tour met privé chauffeur die ons alle hoogte punten van Dubai liet zien dat was erg leuk en interessant maar de auto uitstappen deed je liever niet haha aangezien het bijna 50 graden was. Toen hadden we nog event tijd voor ons zelf bij het hotel om vervolgens weer opgehaald te worden voor de dessert safari dat was echt heel gaaf we gingen met een 4 wheel drive de woestijn in een wilde rit waar je ook van te voren pilletjes tegen reisziekte in moest nemen anders ging het niet goed haha. Gelukkig hebben wij nergens last van gehad. Vervolgens werd je naar een camp gebracht waar je kon kameel rijden en een henna tattoo laten zetten. Ook zat er een traditionele BBQ bij en optredens van buikdanseressen erg leuk! Eenmaal terug bij het hotel aangekomen waren we zo moe dat we letterlijk met het licht nog aan in slaap zijn gevallen waarna ik een paar uur later wakker werd om het toch maar uit te doen. De volgende ochtend nog maar lekker rustig aan gedaan eerst naar het ontbijt en daarna nog een duik in het zwembad en toen weer op naar het vliegveld terug naar Nederland. Helaas zaten we nu niet naast elkaar in het vliegtuig Sabrina zat op een compleet ander stuk dus die heb ik daarna niet meer gezien. Op Schiphol aangekomen wachtte ik haar op om samen onze koffers te halen en ja toen besefte ik het pas echt dat ik weer terug in Nederland was. Toen we door de deuren kwamen keken we om ons heen maar we zagen niemand wij nog een tijdje wachten maar nog steeds niemand dus toen maar gebeld bleken ze in de file te staan helaas. Waarop ik zij ik denk dat ik het eerste vliegtuig maar weer terug neem haha, En ja nu ben ik alweer een tijdje terug in NL en is het leven hier weer begonnen. Opnieuw beginnen met werk zoeken en m’n draai weer proberen te vinden al vind ik dat wel lastig! Ik mis Australie wel, al voelt het nu af en toe als of ik niet ben weg geweest.