maaikeinaussie.reismee.nl

Eindelijk mijn eerste verhaal!

8 December 2015 was het dan eindelijk zover mijn grote avontuur Down under ging van start!

Maar de dagen voor dit grote avontuur van start ging. Besefte ik het allemaal niet zo dat ik straks voor 8 maanden aan de andere kant van de wereld zou zitten. Toen het tijdelijk afscheid nemen van familie in het zicht kwam had ik mijzelf beloofd niet te gaan huilen maar toen ik eenmaal op Schiphol stond en het toch echt tijd was om door de Douane te gaan kon ik mijn tranen toch niet meer in bedwang houden… Voor mijn gevoel liep ik als een zombie richting de Douane met mijn gedachte heel ergens anders natuurlijk. Dat werdt ook gelijk opgemerkt bij de douane dat er wat was en ze waren gelukkig erg vriendelijke en hielpen mij en we spraken af dat ik vanaf nu alleen nog maar zou lachen. Haha dat werkte want vanaf dat moment heb ik alleen nog maar aan de de positieve dingen gedacht van mijn avontuur.

En ja toen begon die zoooo lange vlucht waar ik eignelijk best wel een beetje tegen op zat. Eerste bestemming Dubai gelukkig heb ik tijdens deze vlucht redelijk kunnen slapen en ging daardoor voor mijn gevoel nog redelijk snel. Toen kwam de overstap het was even zoeken maar gelukkig stond alles goed aangegeven en kon ik mijn volgende vlucht snel vinden. Toen begon de tweede vlucht naar Melbourne en wat duurde deze vlucht lang het leek wel eindeloos. Ik heb deze vlucht bijna niet kunnen slapen door huilende baby’s en op de momenten dat ik wilde slapen kwamen ze telkens met maaltijden langs allemaal erg verwarrend natuurlijk door het tijdsverschil.. Eindelijk aangekomen in Melbourne maar toen ik het vliegtuig uit liep was ik ineens zo misselijk dat als ik iets wilde gaan eten het voor mijn gevoel er gelijk weer uit zou komen. Ik moest heel lang wachten voordat ik door de douane kon en het duurde me allemaal veelste lang het stonk daar en het was warm.. toen ik eindelijk aan de beurt was zij ze dat mijn visa niet gelinkt was aan mijn paspoort. Dit zelfde probleem had ik ook op Schiphol en ik probeerde uit te leggen dat het kwam omdat ze een zero in typte en geen o. maar ze snapte er niks van later kwam er iemand anders bij en die begreep het gelukkig wel. Inmiddels was mijn baggage al een tijdje aan het rondraaien op de baggage band.. toen ik aankwam zag ik gelijk mijn koffer liggen.

Bagage karretje geladen en daar ging ik dan.. super spannend zouden ze me wel staan op te wachten?? En ja natuurlijk het was 1 keer links en rechts kijken en toen hoorde ik ineens hello Maaike! Rose en Simon stonden daar helaas zonder kinderen omdat die naar school moesten. Eigenlijk voelde het meteen vertrouwd. Ze vroegen me of ik wilde ontbijten maar aangezien ik nog steeds kotsmisselijk was leek me dat geen goed idee. We liepen richting de auto en reden naar het hotel waar hun de nacht hadden doorgebracht zodat ik even kon douchen want ik voelde me echt vreselijk vies na al die tijd in het vliegtuig natuurlijk. Ik was nog nooit in mijn leven in zo’n luxe hotel geweest met een geweldig uitzicht over Melbourne. Na de douche voelde ik me wel iets beter. We gingen nog even snel de stad in omdat hun nog wat dingetjes nodig hadden. Maar die dag heb ik voor me gevoel een beetje als een zombie door Melbourne achter hun aangewaald haha.

Toen begon de lange auto rit van 3,5 uur richting Warrnambool en dat was echt een ramp ik was al misselijk en heb natuurliijk ook last van reisziekte in de auto. De wegen waren ook nog erg hobbelig. Kortom het was echt een drama..

Eenmaal bij het huis aangekomen herkende ik het meteen van google maps. En de meisjes stonden al voor het raam te kijken en rende gelijk naar mij toe. De jongen had nog een cricket wedstrijd dus die was nog niet thuis. De ouders zijden dat ze rustig aan met mij moesten doen omdat ik ziek was van de lange reis. Ze waren erg lief voor me en ik werd op de bank geparkeerd benen omhoog in slaap stand nenagh legde een kleedje over me heen en we keken de paperplane movie. Ik ging die avond vroeg naar bed de meiden hadden een ballet voorstelling maar Ik ging toch maar niet mee. de volgende ochtend stonden ze gelijk naast mijn bed natuurlijk haha. Dat was goed want ik moest proberen zo snel mogeliijk aan mijn nieuwe ritme te wennen. Ook al ging dit voor mij niet snel genoeg en ik heb te lang last gehad van mijn jetlag vind ik zelf… Inmiddels zit ik hier nu al weer langer als een maand en de tijd is voorbij gevlogen. Ik heb zoveel meegemaakt dat het bijna te veel is om allemaal hier neer te zetten. Ik probeer nu even in het kort samen te vatten hoe de afgelopen weken eruit hebben gezien. Om te beginnen veel uit eten met vrienden en famile en veel afhaal. Ik heb de afgelopen weken bijna geen zelfgekookt eten gezien haha. Het was ook druk in huis aangezien het neefje van Simon bij ons logeerde om tijdelijk te werken in het restaurant. En de vader en moeder van Simon logeerde ook nog bij ons om mij in het begin een beetje te helpen met de kinderen. Na een paar dagen gingen simon’s ouders weer terug naar huis en zij zouden weer terug komen met de kerst. Wij gingen toen voor 1 nacht op vakantie naar de Grampians een geweldige plek waar ik dan ook eindelijk voor het eerst levende (de rest waren allen platgereden) Kangaroes heb gezien en niet eentje maar heeeeel veel kangaroes. Het was super en we gingen die avond uit voor dinner op een plek met uitzicht op de kangaroes super mooi. Jammer dat we maar voor 1 nacht konden blijven maar. Als goed is gaan we binnekort nog een een keer terug voor een langere tijd. Na de korte vakantie ging ook simon’s neefje weer naar huis en ook hij zou weer terug komen met de kerst. In de week voor kerst waren er weer veel etentjes gepland met vrienden en familie. Haha al dat eten ik vraag me af of ik nog wel in de vliegtuigstoel terug pas :p

Kerst

Mijn eerste kerst in de zomer met bijna 40 graden dat was wel even anders.

Ook mijn eerste kerst zonder mijn familie om me heen. Dat gaf alles wel een dubbel gevoel maar gelukkig was de familie lief voor me en zijden nu zijn wij jou familie.

In de ochtend waren de kinderen super vroeg wakker om de cadeautjes uit te pakken en de hele woonkamer lag bezaaid met speelgoed en pak papier. Daarna gingen we uitgebreid lunchen in het restaurant met de hele familie en de chef kok had speciaal voor ons gekookt. Daarna was het een traditie om een duik te nemen in de zee maar niemand had mij dat verteld van te voren dus ik was daar niet op gekleed. Na het eten gingen we weer cadeautjes doen en ik kreeg ook van alle familie cadeautjes super leuk. Toen gingen we naar het huis van Rose haar ouders voor dinner en te veel wijn en bier iedereen was hartstikke dronken. Behalve ik haha super leuk om meet te maken.

Oud & Nieuw

Heb ik anders gevierd dan dat ik normaal zou doen haha. Ik ging in de avond naar het restaurant om daar naar de live muziek te luisteren en te genieten van het uizicht maar het was wel wat saai aangezien ik niemand daar kon en de mensen die ik kon aan het werk waren. Tot er op een geven moment iemand naar me toe kwam of ik het leuk zou vinden om bij hun te komen zitten. Dat was erg gezellig ook al waren ze al wel wat ouder haha denk wel in de 40. Uiteindelijk toch nog een leuke avond gehad en te veel champagne gedronken

Tongue Out

Verder heb ik een duits meisje Selina ontmoet die ook Au pair was in Warnnambool maar helaas is zij nu naar Melbourne verhuisd omdat het niet goed klikte met het gezin erg jammer. Ook ben ik voor 1 nacht en een dag naar Melbourne geweest en geslapen in Crown tower hotel helemaal gratis haha. Ik zou binnekort wel vaker op mijn vrije dagen richting Melbourne gaan om met Selina af te spreken. Verder ken ik nu wat locals hier die werken in het restaurant en ga wel eens uit met hun. De kinderen beginnen steeds beter te luisteren Gus is nou wat rustiger aangezien hij vorige week zijn arm had gebroken op 2 plaatsen nadat hij uit een boom viel in de speeltuin. haha heb ik weer gelukkig had ik het goed opgelost door rustig te blijven en hem gerust te stellen en zijn moeder gebeld. verder zijn we lekker aan het knutsellen waar ze gelukkig gek op zijn! (zie foto's) En we proberen van elke dag een feestje te maken het is tenslotte nog vakantie!

Mijn verhaal is veelste lang geworden maar ik beloof vanaf nu vaker een nieuw verhaal te plaatsen. Maar omdat de afgelopen weken zo druk zijn geweest met al die feest dagen enzo kwam het er steeds maar niet van. Ik ben inmiddels op mijn plek hier en heb het heel erg naar mijn zin. ik wil iederen nog bedanken voor de lieve kaartjes en het mooie knutselwerkje van de kinderen van de inka's super bedankt!!

Smile

Cheers!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!